Fysiotherapie

De bij Fysiotherapie Niekerk werkende fysiotherapeuten hebben hun opleiding genoten aan een van de hogescholen die fysiotherapie doceren in Nederland. Hier hebben ze de vierjarige opleiding tot fysiotherapeut afgerond.

Wat doet een fysiotherapeut?

Afhankelijk van uw situatie gaat u naar een fysiotherapeut in een eigen praktijk of in een zorginstelling (ziekenhuis, revalidatiecentrum, verzorgingshuis of verpleeghuis). In sommige gevallen komt de fysiotherapeut bij u thuis. Een behandeling duurt een half uur per keer. Bij de eerste afspraak vormt de fysiotherapeut een zo volledig mogelijk beeld van uw klachten, door u eerst te onderzoeken en vragen te stellen. Op basis daarvan kan de fysiotherapeut van Fysiotherapie Niekerk samen met u een behandelplan opstellen. Dit is maatwerk. Wel werken veel fysiotherapeuten met vaste richtlijnen als basis, maar uiteindelijk is elk mens weer anders. Elke klacht is anders en elk lichaam reageert anders.

Fysiotherapie Niekerk helpt

De fysiotherapeut kan u op verschillende manieren helpen. Wie al eens behandeld is, denkt al snel aan oefeningen doen en massage. Globaal zijn er een aantal behandelingen:

• Bewegingstherapie
  • Massage
  • Mobilisaties
  • Tips & adviezen geven ter preventie
  • Oefentherapie

Vaak worden ze gecombineerd. Verder is het belangrijk dat u zelf meewerkt aan het verminderen van de klachten. Door oefeningen te doen, en door goed aan te geven wat u voelt en uitleg te vragen wanneer iets niet duidelijk is. Goede communicatie tussen u en uw fysiotherapeut draagt bij aan uw herstel.

Een afspraak maken

Om een afspraak te maken met een fysiotherapeut heeft u geen verwijsbrief van uw arts nodig. Bel naar onze praktijk op nummer 0594-855979 of vul uw gegevens in op de contactpagina. Wij nemen dan vervolgens contact met u op.